Saturday, May 20, 2006

Zappa Plays Zappa - Hovet 19:e maj

så kom dom äntligen! efter nästan ett års väntan! Köpte biljetten förra sommaren till konsert i november - den flyttades fram till i går.

Dweezil Zappa med bla Napoeon Murphy Brock från ett av Zappas orginal-band på sax, flöjt och sång. Nappe verkade vara på ett härligt hmör, spexade, sjöng så det stod härliga till! Vi bjöds på nummer från Absolutely Free fram till Shejk Yerbouti!.

Dweezil är ingen Frank, han lirar bra gitarr, men Franks spel var något extra. Sen när gästartisten Steve Vai kom in på scen så vart det lite väl mycket gitarr-onani för min smak.
Ettrigge terrier Terry Bozzio gästade åxå i ett par numer och han lirar sina trummor som han aldrig gör något annat, jag blir trött bara jag lyssnade på honom. Spelade Black Napkins som slutade med en duett med bandets ordinarie trummis, och då var det ljud i den gamla Hockeyladan!

Trots allt en jättekul konsert, många bra låtar, som framfördes utmärkt. Men jag saknade FRANK, speciellt eftersom de avstod (men rätta) att spela låtar som Frank sjöng på, t.ex The torture never stops som alltid varit en av mina favoriter.

Barf!

1 Comments:

At 2:25 PM, Blogger Bengt Lorentzon (Lorre) said...

Yeah! Visst saknar man Frank. Men efter förutsättningarna (God bless ya, Francis) tyckte jag det var en makalös konsert. Håller med dig om att Bozzio är en terrier. Terror-Bosse i överdos. Men resten var en lycklig påminnelse. "Always been a freak but never a hippie".
Ha det gott! / Bengt

 

Post a Comment

<< Home